Grönsakspajer i tacoskal (VV)

 

8 pajer

Ingredienser:
 
3 st Ägg
3 dl Mellanmjölk 1,5%
1 st Lök
2 st Paprika, ta gärna en röd och en gul
2 Broccolistånd, kokt och delad i små buketter
150 g Coop Riven Ost Mager 11%
8 st Old El Paso Stand´n´Stuff soft tortillas
3 tsk Arla smör rapsolja 

Instruktioner
1. Hacka lök, paprika och stek långsamt på svag värme i smör rapsolja. Lägg i broccolibuketterna. Krydda ordentligt med salt, peppar, paprikapulver och chilikrydda etc, det ska vara mkt smak på grönsakerna. 
2. Fördela riven ost i pajbottnarna. Lägg på grönsaksblandningen.
3. Vispa ägg och mjölk och tillsätt lite salt och peppar och häll över grönsakerna 
4. Ställ mitt i ugnen 225 grader tills stanningen stelnat och pajerna fått fin färg ca 15 min.
 
 
Vv: 5sp/paj
Gerd
2017-10-28 @ 15:30:47

Hej!
Du har så fina recept, kan du göra fler för VV?
Hälsningar Gerd med dålig fantasi

Svar: Hej, vad roligt att du uppskattar recepten på min blogg. Jag försöker fylla på nya vv recept allteftersom, så jag hoppas att du kikar tillbaka hit ibland. Kram kram
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

iminlillavarld.blogg.se

Mat och bakblogg och lite annat.

RSS 2.0